یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

سرپرست وزارت نفت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درآمد 5 ماهه گذشته کشور از صادرات نفت 24 میلیارد دلار است، تأکید کرد: 60 تا 70 درصد از پول نفت به یورو دریافت می‌شود و در حال مذاکره برای دریافت بخشی نیز به ین هستیم.

غلامحسین نوذری دلیل این امر را کاهش ارزش دلار دانست و تأکید کرد: براساس محاسبه ارزش واقعی نرخ 80 دلار امروز نفت با قیمت نفت در سال 2001 که 48 دلار بود برابر است.

به گزارش خبرنگار همشهری، نوذری در پاسخ به این سؤال که معرفی وی به‌عنوان وزیر به مجلس عملی می‌شود یا نه گفت: این از اختیارات رئیس‌جمهوری و منوط به تصمیم مجلس است که در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

پیشنهاد عربستان در اوپک تصویب نشد

سرپرست وزارت نفت در پاسخ به سؤالی در مورد پیشنهاد افزایش تولید نفت از سوی عربستان تأکید کرد: پیشنهاد عربستان سعودی افزایش تولید نفت اوپک به میزان 500 هزار بشکه در نزدیک‌ترین زمان پس از اجلاس بود ولی با 50 روز تأخیر و قید بازنگری و تشکیل اجلاس فوق‌العاده در صورت کاهش قیمت تصویب شد.

قیمت کرسنت باید اصلاح شود

سرپرست وزارت نفت در مورد قرارداد کرسنت بر ضرورت اصلاح قیمت تأکید کرد و گفت: در حال بررسی انتقال گاز میدان سلمان به داخل کشور یا صادرات آن به دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی شرکت‌های دیگر اماراتی هستیم.

نوذری در مورد قرارداد پارس ال.ان.جی با توتال فرانسه نیز گفت: پیشنهاد آنان برای هزینه اجرای طرح بالا بود و در حال بررسی مفاد قرارداد و بازنگری آن هستیم تا بخشی از تولید گازمایع طرح که بابت فاینانس طرح به توتال تعلق داشت را با توجه به افزایش قیمت گاز مایع به بازار عرضه کنیم.

اگر هند نیاید با پاکستان تمام می‌کنیم

سرپرست وزارت نفت در مورد آغاز مذاکرات خط لوله صلح از هفته نخست مهر در تهران گفت: تاکنون تنها پاکستان در این مذاکرات حاضر می‌شود و هند مشارکت ندارد. ما ترجیح می‌دهیم که طرح با هند و پاکستان به صورت مشترک اجرایی شود ولی اگر هند در این زمینه تأخیر کند با پاکستان طرح را نهایی می‌کنیم.

کد خبر 31625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز